Ä l s k a d e L i t e n




 
 
-byErina, Wilma 2013 | |
#1 - - tillla:

vet inte om du vill ha råd ang. fotoredigering men ett tips (i all välmening) är att öka kontrasten och ev balansera upp det med ökad ljusstyrka när du redigerar dina foton. det brukar få detaljerna att poppa ut bättre, ger ett djup och skapar mer liv i bilderna. när en framkallar analogt regleras det med efterbelysning på delar av pappret, med digitalt är det ju så mycket lättare :D

Svar: Åh du ska veta att jag blir bara glad av tipps och råd. Jag är helt ny på detta med fotografering, har bara ägt en systemkamera i 8månader. Och vad det gäller redigering så har jag tyvär inte photoshop utan jag använder mig av picasa som är den enda gratis versonen som är någorlunda bra som jag kan hitta. men där kanske du också har några tipps?

Jag ändrade bilderna nu, vet inte om du som är proffs vilket jag tror tycker dom är bättre eller sämre nu. Mne jag tycker inte bilderna blev lika platta eller vad man ska kalla det nu. Det kändes som mer liv i dom. men som sagt jag har ju inget photoshop.
Erina Tomasson

#2 - - tillla:

om du vill sitta och pilla med bilderna rekommenderar jag att du laddar hem ett program som heter gimp, det är ganska likt photoshop men är en freeware så det är gratis och helt lagligt att ladda hem. går att sitta hur länge som helst med detaljer men räkna med en smula förvirring och frustration i början :D

Svar: Jag har testat ladda hem det men det ville inte funka. Får ta och testa igen :P Jag har haft photoshop tidigare när jag var yngre på datorn när man bodde hos mamma. Så jag kan och vet lite om pillandet man gör. Jag har ganska lätt för att lära mig när det är nått man är intresserad av så det ska nog inte bli några större problem. Men som sagt GIMP blir att försöka ladda hem igen.
Erina Tomasson

Upp